maandag 18 juli 2011

Dag 5

Vandaag zondag 17-7, de laatste uitrustdag voordat de dolfijntherapie voor Kevin gaat beginnen. Onze kanjer heeft het klokje rond geslapen en was pas rond 08:00 uur present met genies en geproest. De verkoudheid wil nog niet echt over gaan en daarbij heeft het mannetje last van jeukende muggenbulten... We smeren met azaron, maar die rotbeesten zijn hier zo klein dat je ze gewoon bijna niet ziet, terwijl ze wel prikken. Na het ontbijt kwam Martin met de vraag of we (jordy, mike, martin, dion) zin hadden om een ritje met de auto te maken. Dat leek een goed plan, om te zien of er nog veel veranderingen op het eiland te zien zouden zijn. We besloten om een paar uurtjes rond te rijden, zodat de vrouwen niet al te lang belast zouden zijn. Via de ring bij Willemstad gingen we richting Julianadorp en daarna naar de Bullebaai. Dion had vanaf daar op de kaart een smal rood weggetje gezien richting Sint Willibrord. Daar aangekomen bleek dat weggetje zo smal en 'onbegaanbaar' te zijn dat we besloten om het niet te gokken. Hierdoor moesten we terug naar Julianadorp, even balen natuurlijk. Langs de weg zagen we wel ineens een groepje flamingo's in het wild staan, dus even gestopt om een foto te maken. Bij Julianadorp de betere 'gele weg' richting Westpunt genomen en na een tijdje de afslag naar Lagun. We wilden playa lagun bezoeken, omdat daar weleens zeeschildpadden worden gespot. Na een tijdje bereikten we het strandje, waar ook een duikschool en een restaurantje zijn gesitueerd. We zagen veel Antilianen op het strand en onder de bomen van het parkeerterrein, die zaten lekker te chillen en Barbeknoeien. Het strandje ziet er best leuk uit, dus enkele foto's gemaakt en daarna de trap naar boven beklommen voor het uitzicht. De jongens klaagden over 'trek in eten', maar het was eigenlijk nog iets te vroeg en we wilden niet teveel tijd verliezen. We gingen dus weer de auto in met een flesje water en een pak bastognekoeken, die waren binnen een kwartier verorberd. Onderweg nog een keertje gestopt bij een fraai uitzichtpunt voor nog enkele foto's. Het was behoorlijk warm, dus terug in de auto met airco. We reden door naar Westpunt en dan terug langs de kust bij Boka Tabla en langs het Cristoffelpark. Martin had tot dat punt gereden, dus even gewisseld, zodat Dion ook even kon proberen wat de 'Sportage' in huis had. De wegen zijn niet echt geschikt om stevig te rijden, dus rustig aan terug gereden richting Willemstad. De jongens kregen nu echt trek, dus we hebben toen maar de MacDonalds opgezocht. Martin trakteerde ons op een gezonde portie vet, zout en bruine bubbels, dat smaakte toch best wel prima. Helaas waren de milkshakes op, dat kan hier kennelijk gebeuren, in Nederland nog nooit meegemaakt eigenlijk... Na de junkfood weer in de auto en terug naar het Lion's Dive, waar we rond 14:30 uur aankwamen. Kevin, Monique en Oma waren samen een puzzel aan het maken, maar een windvlaag zorgde ervoor dat een aantal puzzelstukjes vanaf het balkon de tuin invlogen. Na enig zoeken werden alle stukjes terug gevonden. Daarna wees Kevin ze de weg naar de ijsco-vrouw in het tentje vlakbij, dat we gisteren hadden bezocht. Kevin nam deze keer een cocos-smaak-ijsje en dat was best lekker. Even later schoven ook Joke en Marc aan, die een wandeling hadden gemaakt flink voorbij Breezes, die hadden het dus best warm gekregen. Op de terugweg hebben ze nog even gekeken bij de broedende kolibri en gezien dat de eitjes inmiddels zijn uitgekomen. Er is dus sprake van pril leven in het hele kleine nestje, erg leuk om te zien. In de middag wilde Kevin heel erg graag zwemmen in het kleine zwembad bij nemo, dus ingesmeerd en zwemkleding aan en op naar het zwembad. We hebben een paar uurtjes in het warme water gehangen, met balgooien, onder duwen en dikke pret. Met enige moeite kregen we Kevin er weer uit, daarna afdrogen en naar het appartement om lekker te douchen. Vanavond hebben we een lekkere pasta gekookt met verse salade erbij en een rood argentijns wijntje, helemaal niet slecht. Ondertussen de zonsondergang gevolgd en een lekker kopje koffie toe genomen. Kevin begon te gapen en wilde naar bed, dus die lag er voor 20:00 uur in, hopelijk is hij morgen in topform voor de start van de therapie, voor ons vanaf 10:00 uur !!

Anoniem zei

Gm op deze spannende eerste maandag!

Kev, heb je geen Mario de pizzaman thuis die je puzzlestukjes omgooit, dan is het wel de wind! We zullen de extra sterk anti-prikstift voor je meenemen. Niks leuk om verkouden te zijn en muggenbulten te hebben. En dan jullie tripje. Ziet er heerlijk uit en de jonge heren bij McDo kunnen we ook wel plaatsen. We hopen dat jullie een goede nacht hebben gehad en klaar zijn voor deze eerste dag. Veel plezier Kev (en de anderen natuurlijk ook)!
lfs p&n

ps: hier regent het weer/nog steeds. Niks aan.

Hallo daarboven

Kan ik nog maar een keer zeggen, dan wordt het buurtjes van hiernaast....
Heel veel succes bij de dolfijnen, we horen het vast straks allemaal hoe het gegaan is.
En Monique top vanmorgen toch weer lekker gezwommen. Ben toch naar de 20 gegaan pffff
Die houden we erin hoor.....

Gr Joke en de rest

Hallo familie,

Wanneer jullie dit lezen hebben jullie de eerste dag van de therapie er al op zitten. Hoop dat de hele familie en vooral Kevin er enorm van heeft genoten. De foto´s blijven er prachtig uitzien, vooral die van het huisje aan zee, je zou dr zo willen wonen of willen gebruiken als vakantiehuisje voor even tussendoor. Hier blijft het herfstweer goed doorgaan, we blijven duimen dat het toch aan het einde van deze week een beetje minder gaat worden.
Gezellig dat het nestje nu echt bewoonbaar is, zal een hoop geluid met de tijd uitkomen. Nog een paar dagen en dan gaan wij ook genieten van onze vakantie, tot die tijd blijven we jullie uiteraard op de voet volgen en hopen dat alles voor iedereen wordt zoals jullie hadden gehoopt. Blijf vooral genieten, goed smeren voor de muggen en heel veel leuke dingen beleven.

Groetjes fam Klaase

Fam Schouten zei

He heerlijk om weer even te lezen even m'n hoofd legen na vandaag.Weer extra bewust van alle mooie dingen die we kunnen doen! en vooral met en van elkaar lieverds genieten iedere minuut! xxx el