zaterdag 5 mei 2007

De 5e therapie dag [door Monique], 4-5-2007






10 voor 8 stonden oma, Kevin en Monique voor de 5e keer bij het CDTC. Jordy, Dion en Patrice gingen naar Klein Curacao, zie volgend stukje.






Vandaag mochten we kijken bij de voorbereiding en bij het dok. Kevin moest op een bal zittenen zichzelf proberen uit te kleden. Als het niet lukte, moest hij om hulp vragen. Wetsuit aan, daarna op zijn knieen op een soort schuin kussen en proberen watjes te blazen in een bak (voetbal een doel in blazen). Toen op weg naar de douche en het dok. Hij heeft gewichtjes op zijn enkels zodat hij goed zijn voeten moet optillen. Eerst bleven we op afstand, maar later dichtbij. Zo gaaf!!! Je ziet in detail wat Kevin allemaal al durft te doen en hoeveel hij van alles geniet. Hij is heel close met Mateo, zijn dolfijn. Hij kent geheel geen angst, maar nu pas zie ik hoe groot Mateo eigenlijk is! Hier dan ook een close up van Mateo. Ik kijk dan ook al erg uit naar zondag wanneer Dion, Jor en ik zelf het mogen ervaren wat Kev dagelijks mag doen! Ik geniet van elk moment, vooral als ik zie wat voor goeds het met Kevin doet, hoe het aanslaat, maar ook met name hoe hij dit ervaart: een grote grijns van start tot einde!!! Ik kan jullie niet in woorden vertellen, wat dat voor ons betekent! Ik heb megaveel foto's gemaakt. Zondag om half 9 is het dan onze (Dion, Monique en Jor) beurt.

Dan als gewoonlijk het nagesprek met Matthias: 'Het gaat super met Kevin, het was een goede week voor iedereen. Nu even genieten van het weekend en dan - wat gaat het snel! - de laatste week.' Als dank kregen hij en Jenny een dikke hug van Kev!

's Middags ging Kev uit zichzelf aan tafel spelen en legde hij z'n rechterhand naast de puzzel! We zien echt vooruitgang! Ook begint hij nu vanuit zichzelf dingen te vertellen wat hij heeft meegemaakt met Mateo! Zo vertelde hij opeens spontaan hoe hij Mateo laat zingen/praten, waarbij hij zijn mond dicht (!) doet om de 'm' te proberen te zeggen met de 'a' erna (mond weer open).

's Avonds zijn we naar Robbie W geweest; een lookalike die een tribute aan Robbie Williams bracht. Hij deed het erg goed en natuurlijk eindigde hij met Angels. Het werd een latertje, dus ik laat dit morgenochtend (=nu) door Patrice typen en kan ik de rest gereed krijgen. We hebben vandaag een auto gehuurd.

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo croontjes,

geweldig dit weblog,kan ik 's morgens eerst even kijken hoe jullie dag"gisteren" is geweest.
ik heb heel erg veel respect voor jullie allemaal,om hoe jullie in het leven staan en om hoe jullie met alles omgaan.
petje af hoor.
ik vind het erg fijn om te lezen dat het allemaal goed aan slaat,ga zo door.
ook lekker genieten hoor van alles wat jullie meemaken.

groetjes ingrid bernards