donderdag 14 juli 2011

De Heenreis

Woensdag-ochtend rond 03:30 uur ging de eerste van een serie wekkers. Bizar vroeg natuurlijk, maar op deze dag wilden we ons beslist niet verslapen ! De dag ervoor nog even contact gezocht met het taxi-bedrijf, vanwege het vroege vertrek, maar die hadden VOOR ons nog een rit, dus die gingen zeker op tijd zijn werd ons verzekerd. Afijn, na de wekker even douchen en proberen wakker te worden, daarna aankleden en de laatste spulletjes in de toch al volle tassen proppen. Na zorgvuldig wegen en herverdelen was geen enkele reistas zwaarder dan 22 kilo, dus dat ging net lukken met de klm-limiet van 23 kilo... Handbagage was ruim binnen de marges, dus daar zat eventueel nog wat rek. De taxi zou ons rond kwart voor zes komen ophalen, maar Martijn van 0229 was er al om tien over vijf. Die hebben we dus maar even achter een goede bak koffie gezet en daarna snel Oma even opgehaald. Vervolgens alle bagage in de taxi en snel instappen, vanwege het hollandse regen-weer. Even over zessen waren we al op Schiphol, na een leuke rit met Martijn de taxi-chauffeur, ook daar weer regen... Om half tien moesten we vliegen, dus we waren ruim op tijd voor de checkin. Een aardige dame hielp ons van onze 'zware lasten' af, waarbij alles nauwkeurig werd gewogen. Niet alleen de ruimbagage, maar ook de handbagage en zelfs de rolstoel van Kevin, toch goed voor zo'n 17 kilo !! Aan de andere kant van de bali zagen we de familie van Abswoude al staan, ook druk met inchecken. Tot onze verrassing was ook Patrice van de partij om ons uit te zwaaien en nog wat foto's te maken. We hebben net haar leuke stukje op deze site gelezen, waarvoor onze dank. Na het afscheid door de douane en vervolgens naar boven voor een goede kop koffie en onze broodjes en de laatste 'sanitaire stops'. Om tien over acht moesten we bij de gate zijn voor de 'vloeistoffen controle' en de 'total body scan'. Prachtig apparaat en we bleken allemaal 'not guilty' te zijn. Het ging eigenlijk allemaal heel vlotjes, alleen nog even een tijdje wachten voor we mochten boarden in de 'City of Lima', een klm-toestel met een 'history', zoals wij ons nog uit de krantenartikelen herinnerden... Van binnen zag hij er in ieder geval prachtig uit en de bemanning was erg vriendelijk. Al snel gingen we van start en meteen door naar 9 km hoogte, het beestje had er zin in en meteen lekker in het zonnetje. Volgens de planning zou de reis zo'n 9 uur gaan duren, een hele zit natuurlijk, maar het is dan ook bijna 8000 km dwars over de Atlantische Oceaan. De service aan board was echt uitstekend met ruim voldoende eten en drinken van prima kwaliteit. Jordy zat lekker een filmpje te kijken en Kevin deed 'van alles en nog wat' om ons bezig te houden. Gelukkig boden de iPod, de DvD-speler, de krappe toiletten, de gangpaden het eten en het raampje hem enig vermaak, waardoor de reis toch redelijk zonder problemen verliep. Alleen tijdens de landing zat hij er wat doorheen door de druk op zijn oren. De 747 was onderweg naar boven de 12 km gestegen, met snelheden boven de 1000 km per uur, dus dan is de afdaling ook iets heftiger. De landing verliep soepel, prima op tijd en gelukkig ook op het goede eiland (-: Met begeleiding kwamen we langs een toch wel 'starre onwillige douanier', waarbij steeds 'onderhandeld' leek te worden voordat die paar stempeltjes eindelijk gezet konden worden. Alle tassen waren op de band, iedereen moest weer door de koffer-scan, behalve wij. Altijd weer leuk om te zien hoe de 100% controles hier op 99% liggen (-: Buiten het luchthavengebouw en de airco voelde de temperatuur 'vertrouwd' en zeer behaaglijk, zo rond de 30 graden met een heerlijk zonnetje. Een complete touringcar stond voor ons en nog 4 mensen klaar om ons naar het hotel te brengen. Halverwege de rit kregen we een prachtig uitzicht op Willemstad met de zeestraat en de handelskade. Even later konden we inchecken bij het Lion's Dive, wat er nog steeds prachtig uitziet. Ons mooie appartement ligt op de 1e verdieping en de familie van Abswoude zit recht onder ons, helaas niet naast ons, zoals we in de preferentie hadden aangegeven... We hebben snel korte broeken aangetrokken en zijn wat spullen uit gaan pakken. Jordy en Mike doken meteen het zwembad in. Even later deden Kevin en Dion hetzelfde, nadat de zwemspullen waren gevonden en aangetrokken. We vonden het heerlijk afkoelen na zo'n lange reisdag, echt even nodig ook. Rond 6 uur zijn we naar Hemingway gegaan voor een verkoelend drankje en een klein stukje eten. Halverwege begonnen Kevin en Marc in te storten, dus vlug naar bed, Kevin sliep binnen een paar minuten. Ook Jordy lag er op tijd in, nu maar hopen dat ze niet al te vroeg wakker zijn. Dion heeft nog even een internet-key gehaald en dit verslag bijeen geschraapt. Monique en Oma hebben 'sterke koffie' gezet, waardoor het nog net is gelukt allemaal !! Zometeen lekker pitten en morgen een nieuwe dag op dit heerlijke eiland.

Hallo Croontjes en Oma,

Goed te horen dat de reis voorspoedig verlopen is! Hier is het ondertussen echt herfstweer van een graad of 15 met veel regen. Vandaag verwachten ze ook nog windstoten en onweer. Geniet dus maar van de 30 graden, wij kijken er al naar uit!
lfs N&P

Hallo daar,
Leuk weer elke dag zo'n ochtendritueel, eerst even lezen hoe het bij jullie gaat.
Gelukkig is de reis goed gegaan, geniet er lekker van.
Groetjes van de outjes

Gerco en Wilma zei

Hallo allemaal,
Na eerst gelezen te hebben hoe het bij jullie gaat, willen wij jullie een heerlijke tijd wensen op het mooie eiland. Geniet met elkaar en van elkaar.
Zoals jullie vast weten is het hier nat en veel wind. Niks aan dus. Hier gaat alles goed. Esmee laatste schoolweek en mag naar groep 7. Nienke heeft wat last van haar epileptie, maar hopelijk is dat snel weer onder controle.
Natuurlijk ga ik jullie weer dagelijks volgen, heerlijk met een bakkie voor de comp..hahaha
Monique wat super knap van je!!!!
Iedereen een fijne dag!!!
Groetjes uit Heerhugowaard

Abswoude zei

Goedemorgen
Doe je toch je gordijnen op en is er regen op dit tropische eiland.
Hebben jullie goed geslapen.
tot zo

Anoniem zei

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Jammer dat, ondanks alle mails en het vroege boeken, jullie nog geen appartementen naast elkaar hebben. Nu eerst even bijtanken voordat de therapie start!
Groetjes, Martine (ABC Travel)

Hallo familie,

Fijn om te lezen dat de vlucht goed is verlopen en dat de koffers niet te zwaar waren! De foto's met mooi weer komen hier weer goed binnen. Toch nog ergens zon. Hoop dat jullie snel kunnen wennen aan de temperatuur en het tijdsverschil en dat jullie zalig met z'n allen gaan genieten. Wij genieten in ieder geval weer van de verhalen en de mooie foto's.

Groetjes de familie Klaase

Fam Schouten zei

Hoi Hoi
Net een nat dagje met Loes in Amsterdam,met koude voeten nat haar en een loopneus HET IS HIER HERFST,dan lees ik dat heerlijke bericht van jullie en word meteen warm mmm voel dat heerlijke zonnetje.Wat liggen die schatjes heerlijk te slapen,en wat zitten jullie gezellig aan de borrel,genieten maar.xxx el en de rest

je klasgenootjes zei

hallo kevin,
wij zitten in de klas naar jou te kijken,
wauw, wat leuk die dolfijnen.
en wat kan jij goed zwemmen.
wat is het mooi weer bij jullie.
en wat een mooie vissen!
veel plezier en de groeten aan de dolfijnen!
een dikke knuffel van:
Kyara, Max, Conor, Meike, Evelien, Job. En de juffen natuurlijk!